Rendszeres olvasók

2013. január 26., szombat

Özpörkölt

A nagypapam nagy vadasz volt, gyerekkoromban eleg sok vadhust ettem, igy soha nem recept utan föztem, hanem az emlekeimböl. Sokat probalkoztam, mire rajöttem mi is kell bele, vagyis inkabb miböl mennyi.
Mara mar egesz jol megy.

Most nagyon csontos özhusim volt csak, ezert az utalatos resze az volt, hogy a csontrol lefejtettem a hust.
 Pörköltalapot keszitettem hagymabol, paradicsombol, paprikabol, baberlevelböl, pici pirospaprikabol. Ratettem a husit, felöntöttem huslevel, es beletettem a csontokat is. Nagyon viccesen nezett ki, de kell bele a csont ize is. Termeszetesen ezt eldobtam.






Utközben potoltam mindig az elparolgott vizet, soztam, borsoztam. Izesitettem meg gulyas kremmel, paprika kremmel, daralt pirospaprikaval, kb 2 orat fött, aztan raöntöttem kb 2 dl eger vagy környeki vörösbort.
Ez most egerszaloki volt. Öszinte leszek, en nem birom ezeket a szaraz vörösborokat meginni, de fözni csak ezzel a jo.
Mondjuk most belekostoltam..



A ferjem-uram erdelyi ember, a nokedlit nem partolja, ezert most puliszkat kapott hozza.

15 dkg puliszkat megföztem 0,5 l tej-viz keverekben. Soztam, majd amikor megfött 10 dkg vajat tettem hozza.
Finom lett..

2 megjegyzés:

  1. Kriszti! Azt mondják a száraz borhoz meg kell érni, én se bírtam régen, most meg már csak azt tudok inni, az édestől rosszul vagyok :) Szóval hajrá-hajrá száraz bor! A puliszkát szeretem, az őzpörköltet kevésbé, de a puliszka pörköltlével, na az jöhetne ide nekem is!
    (Sajnálom a feketét még mindig...)

    VálaszTörlés
  2. Akkor majd en is probalkozom!!
    A fekete meg marad..:(

    VálaszTörlés