Rendszeres olvasók

2013. január 27., vasárnap

Kakaos csiga

Noncsika lanyom nagyon szereti, es ha Magyarorszagon vagyunk mindig veszünk jo nehanyat. nekem az etalon, a 9 evvel ezelötti tescoban kaphato kakaos csiga volt. Akkor voltam terhes, es allandoan azt kivantam:)
Mondjuk azota elegge mas mar az ize..

  • 50 dkg liszt
  • 25 dkg kakaó
  • 5 dkg vaj
  • 5 dkg cukor
  • 4 dl tej
  • 2 dkg élesztő
  • 2 tojás
  • olaj
A tojassargat kikevertem a cukorral es hozzaöntöttem 3 dl tejet. 1 dl tejben es egy csipet cukorban felfuttattam az elesztöt, es a lisztet, elesztöt es a tojasos let, összeöntöttem. Jött meg hozza az olvasztott vaj, es jol összegyurtam.
Gondoltam trendi leszek, es most tönkölybuza-lisztböl keszitem el a sütit.(Vagyis Noncsika:)) Ez ugye azt jelenti, hogy több mint 50 dkg lisztet vesz fel, en addig raktam hozza, mig a belseje megmaradt olyan jo puhanak, de a külsö resze nem ragadt.
Meleg helyen egy orat kelt.

A tesztat miutan megkelt, 2 fele vettem, es lisztezett deszkan kinyujtottam. Megolajoztam, majd a kakaoporral megszortam. Feltekertem, felkarikaztam kb 4 cm -es darabokra, es olajozott tepsibe allitva beleraktam.

A tetejükre cukros-viz es olaj került.

Apa közben csinalta a rantott husit:

:))

Ö varta, hogy kisüljön:)))

Tadammmmm:


Porcukorral meghintve kezdtünk neki csemegezni!

Jo etvagyat!




1 megjegyzés:

  1. Örülök az új háttérnek. Sajnos a fekete átköltözött hozzám, bár nekem csak a szívemben van gyász,de ott hatalmas... A kakós csigát mi is imádjuk, szupi a recept, nekem is hasonló van.

    VálaszTörlés