Rendszeres olvasók

2013. január 18., péntek

Mamika buktaja

Draga Nagyim, hetfön elment..Az ö emlekere sütöttem a buktat, ö mindig ezt csinalta, de olyan finom, mint az öve, az enyem Soha nem lesz.
Neked Mamika:

A tésztához:

3,5 dl tej
1 Elesztö
50 g porcukor 
0,5 kg liszt
1 csipet so
10 dkg vaj

A töltelékhez: 

lekvár

A kenéshez: 

10 dkg vaj

A tesztat összegyutram, 15 percig kelt. Aztan atgyurtam, majd 45 percig kelt. Amikor kesz volt, kett vettem, es ket lapot nyujtottam, mindkettöt kb 6*6 os kockakra vagtam.

Ezek közepebe raktam a lekvart.
A tepsibe beleöntöttem a 10 dkg olvasztott vajat.



Feltekertem a buktat, jol megforgattam a vajban, es szorosan egymas melle tettem. Mint utolag kiderült, tul szorosan, mert eleg sovanyak lettek. Szerintem egy normal gaztepsibe egy sorba (lefele), 6 db eleg, ugyis megkel es szep köver lesz.
Igy is keltek meg 45 percet.
180 fokon 30 perc alatt megsültek, porcukorral meghintve meg melegen, abba sem lehet hagyni.

 

3 megjegyzés:

  1. Részvétem, Kriszti, itt is :( Remélem azért a blogod és a lelked is egy idő után leveti ezt a komor feketét. Nyugodjon békében Mamika, amennyire tudom, jobb most ott neki, hidd el, lát titeket, és örül nagyon, hogy az unokája az ő buktáját süti! Én is ki fogom próbálni, köszönöm szépen. Nagy ölelés!

    VálaszTörlés
  2. Részvétem Kriszti az egész családnak! :( A bukta istenien néz ki, hidd el biztos ő is örül, hogy a buktáról mindig ő fog eszetekbe jutni!

    VálaszTörlés