Rendszeres olvasók

2012. december 2., vasárnap

Eredeti nemet stolni recept

merje valaki mondani, hogy nem illeszkedem be:)

Reges regen, egy nagyon kedves ismerösömmel az ünnepekre mindig Stolnit sütöttünk, nagyon irigyeltem, hogy ilyen ügyes.
Azota eltelt 15 ev, es iden megsütöttem eletem elsö stolnijat.A STOLLENT:)

Itt a recept:

2 dl tej
760 gr liszt
350 gr vaj
70 gr elesztö
90 gr cukor
1 tojas
170 gr szaritott narancs es citrom
140 gr szeletelt mandula(jobb izü ha  meg van picit piritva)
500 gr mazsola (10 percre vizbe aztatni)
so
1 cs mezeskalacs füszer
rumaroma
citromaroma
mandulaaroma

Tulajdonkeppen ami macera, hogy a tejben az elesztöt fel kell futtatni, es a többi hozzavalot egyszerüen ehhez zuttyantani, es jol meggyurni. Kb ennyi is volt a nehezseg a sütiben. Az egeszet jol összegyurni, es kb 1 orat meleg helyen keleszteni. En a tesztat 6 fele vettem, kb tenyernyi nagysagura nyujtottam, es a teszta egyik felet a masikra boritottam. Sütöpapirra helyeztem es kb 50 percig 170 fokon sütöttem.

Amikor megsülnek, jo sok olvasztott vajjal kell megkenni, es hagyni kihülni. Ha kihült, ujabb adag sok vaj, es erre rengeteg porcukor, hogy feher legyen. Ezert kell megvarni, hogy kihüljön, különbe beszivja, en is türelmetlen voltam:))

A sütiket frissentarto foliaba kell csomagolni, hetekig finom, puha süti!












Ebböl mar hianyzik egy, a szomszed megerezte az illatat, es jobb sarokban lent meg mar meg van dezsmalva:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése